اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ملکشاهی‌راد در گفتگو با فارس مطرح کرد

استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش در دستور کار مجلس

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس گفت: استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش کلید خورده‌است و در دستور کار نمایندگان خانه ملت قرار دارد.

استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش در دستور کار مجلس

محمدرضا ملکشاهی‌راد صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از خرم‌آباد اظهار داشت: با توجه به نقاط ضعف و عملکرد نامناسبی که در وزارت خانه آموزش‌وپرورش در حوزه‌های مختلف وجود دارد استیضاح وزیر مربوطه از سوی نمایندگان کلید خورد.

وی به دلایل این استیضاح اشاره کرد و افزود: عدم اجرای سند تحول بنیادین، عدم اجرای طرح نظام رتبه‌بندی معلمان، عدم دقت در کتب درسی و جعل تاریخ در کتب، بی‌توجهی به پرداخت مطالبات فرهنگیان و همچنین بی‌توجهی به مشکلات رفاهی آنان از جمله دلایل استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش است.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت آموزش‌وپرورش مشکلات و نقاط ضعف دیگری دارد که از جمله می‌توان این موارد را نام برد؛ عدم توجه به معلمین حق‌التدریس و کارشکنی در مسیر قانونی کردن به‌کارگیری آن‌ها، عدم وجود ضابطه در انتخاب مدیران، کاهش اعتبارات آموزش‌وپرورش به خاطر عدم پیگیری و مدیریت در تأثیرگذاری در دولت.

وی کاهش شدید اعتبارات سازمان نوسازی مدارس و تضعیف دانشگاه فرهنگیان را از دیگر عوامل استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش نام برد و خاطرنشان کرد: عدم توجه و عدم توان اجرای برنامه‌ای ارائه‌شده به مجلس در کنار موارد ذکر شده منجر به این شد که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نظر به استیضاح وزیر آموزش و پرورش داشته باشند.

به گفته ملکشاهی‌راد بروز برخی مسائل و مشکلات در مدارس از جمله اذیت و آزارها جنسی نیز از دلایل مهم این استیضاح است.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول